out of something

Så sitter jag vid karlbergsslott, på gräset framför kanalen och äter en frukost jag inte har råd med från Emmas. Men jag har det bra. Läser Kristian Gidlunds bok i kroppen min. Små flugor av någon sort jag inte vet namnet på svärmar över mitt huvud och lämnar fladdrande diffusa skuggor över sida 37. Jag sitter och tror att jag förstår hur han mådde, men inser att jag inte har en jävla aning, och är tacksam för det. 
 
Det är sommar, juni och två veckor kvar till midsommar. Då ska jag bila ner till Öland med bagaget fyllt av vänner och hemmagjord saft. Längtar. Sommaren är alltid favoritiserad, med tankar om lycka både i nutid och framtid.
 
Solen gick i moln, men det gör inget för det är säkert minst 25grader ute idag, likväl både igår och dagen innan det. Jag ska strax packa ihop mina saker, väskan, boken och den tomma takeawaypåsen samt muggen som innehöll iste. Nu ligger det bara en trött citronskiva kvar i botten. 
 
 
Ska gå nu. men jag kommer tillbaka.
 
(ur något).

Kommentera här: