must and mustn't

 
Sådär, nu börjas det! jag har en lång lista med saker jag vill hinna göra i höst.
 
- Prio är att måla hela vardagsrummet! det kommer inte ta så lång tid bara jag tar tag i det.
- Rensa källaren, vi har redan börjat där med att sälja av saker vi aldrig kommer använda samt slänga skräp.
- Måla klädkammaren och lägga nytt golv.
- Sätta upp tavlor i sovrummet (dom har stått på golvet i TVÅ år)
 
Detta med att fixa hemma kan göras en oändligt lång lista på men man får ta lite i taget! Dessutom har vi fasadrenovering just nu, så det dammar något helt otroligt in från gården och dom är inte klara förens i November. Jobbigt men kommer bli jättefint när det är klart.
 
Jag då? Vad ska jag hitta på?
 
- SPRINGA! (eller fortsätta), har varit ganska duktig även fast sommaren & semester kommit ivägen.
- Träffa nya människor, det är dags. Jag har levt i en liten bubbla med mina gamla vänner och min pojkvän. 
 
Annars är jag nöjd, jobbet rullar på även om jag funderar på att byta ut det också. Vi får se.
Idag är det inventering på jobbet så har ett 12 - 22 pass framför mig, tungt men imorgon kväll åker jag tillbaka till Norrköping för att vara ledig i fyra dagar! då ska jag passa på att låna en bil och vara på Djurön och plåta (ni vet, det jag gillar bäst).
 
 

Kommentera här: