kent - silver

En lång varm dag, år 82
Jag har fyllt tolv, det är sommarlov
Min bästa vän är 14 år
Jag förstår inte då, men han har det svårt

De rör sig i gäng
De vet var vi är
De har siktet inställt
Plötsligt är de där, kommer ingenstans
De bildar en ring, ingenmansland
Värda ingenting

Jag står bredvid, jag tittar på
Skamsen och lättad, är inte målet
De skrattar åt, de spottar på
Min bästa vän
Jag springer därifrån

Solen går ner
En värld i guld
Vi lever än, för nattens skull
Mitt blod är rött
Ditt blod är rött
Vår dröm är svart som silver

Månen går upp
Monokrom värld
Ingen kan se våra färger här
Mitt blod är svart
Ditt blod är svart
Vår dröm är svart som silver

Min mamma sa, vad som än händer
Min pappa sa, vad du än känner
Så finns vi här, så länge vi kan
En läxa lärd är en andra chans

Så ge inte upp
Men visa alltid respekt
Skyll inte ifrån dig, det är inte fegt att vara rädd
Håll vännerna nära, annars blir livet tomt
Det är enkelt att vika sig
Att stå upp gör ont

Solen går ner
En värld i guld
Vi lever än, för nattens skull
Mitt blod är rött
Ditt blod är rött
Vår dröm är svart
Svart som silver

Månen går upp
Monokrom värld
Ingen kan se våra färger här
Mitt blod är svart
Ditt blod är svart
Vår dröm är svart som silver.

Kommentera här: