always on my mind

tillbaka efter en helg i Norrköping efter att ha firat en tidigare kollega numera vän som blir 30 idag den 16/10. Det är nu det händer då många av mina vänner trillar in på trettio strecket, om ca 3 månader är det min egen tur. Det som är det lustiga med det är att jag alltid längtat efter att bli 30 men inte nu längre, när det är runt hörnet.
men man har inget val där.
 
status hemma: kaos.
men det går framåt, riktigt långsamt men det går och man ser något slags ljus i tunneln.
Idag river vi även ut köket så det kommer bli ännu värre, men nu är det bara 14 dagar kvar tills deadline, vi kan ju önska att den hålls och allt är klart då.
 
status jobb:
sista veckan på granit, fredag gör jag min sista dag på schema, sen hoppas jag verkligen att livet går min väg.
Det har varit ett struligt år.
 
Det är så fint ute nu, fina soliga höstdagar är precis lika fina som en varm sommardag för mig, jag lyssnar på ane Brun - Leave me breathless, hennes nya album, så fint.
 
jag skulle verkligen behöva planera mitt liv bättre, göra dagslistor över vad som ska göras osv.
Jag hade en period av det när jag gick ut fotoskolan och det var nog den mest strukturerade tiden i mitt liv, måste ordna så jag hamnar där igen. Mycket som ska tänkas på.
 
Jag har flytt lägenheten till espressohouse på rörstrandsgatan, brukade hänga här när vi precis flyttade hit, nu är det inte alls samma sak längre. Som mycket annat, men det tar vi en annan dag. 
 
Ibland måste man skriva av sig, just nu var en sån stund.

Kommentera här: