lost

jag tror inte stockholm är min stad. jag har bott här i två år nu och det kanske räcker så?
nästan allt jag älskar finns i min gamla hemstad, allt utom erik.
 
det är kväll, och jag kan som vanligt inte sova, vrider och vänder men jag tänker på för mycket saker, hela tiden.
jag känner mig splittrad inför framtiden, det som var självklart förut känns inte alls särskilt klart längre, vad vill jag? 
 
Jag vet inte om jag vill bli retuschör, jag vet inte om jag vill bo i den här staden. Jag älskar stockholms rytm och uteliv, gator och torg, men det är inte jag, och jag vill väldigt gärna vara jag.
det känns lite som den tryggaste biten av mig håller på att lossna, allt jag älskar att göra och det som är så typiskt mig har bleknat och nu syns det knappt.
 
vad vill jag då? ingen aning. jag vill vara med erik. jag vill vara i norrköping och jag vill jobba med något som jag är passionerad för, jag kan inget annat, klarar inte av någonting annat. 
vart finns drivkraften i det jag gör nu? jag älskar bild, jag älskar ps, men jag älskar inte rollen jag har.
 
jag står ivrigt och stampar nu, vill vidare. men inte dit jag är påväg.
 

Kommentera här: